Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Ryhmänjohtajakurssi (osa1) 12.11. – 15.12.2024

12 marraskuun , 5:30 pm - 15 joulukuun , 3:45 pm

Keski-Suomen Pelastusalan Liitto järjestää ryhmänjohtajakurssi osa 1:n 12.11-15.12.2024. Koulutuspaikkana toimii Seppälän paloasema. Tavoitteena on järjestää osa 2 heti alkuvuodesta 2025, johon tämän kurssin läpäisevät valikoituvat automaattisesti.

Kurssille voidaan ottaa 15 henkilöä. Mikäli pääsyvaatimukset täyttävä hakijamäärä ylittää kurssin koon ja pelastuslaitoksen tarpeet ryhmänjohtajille ovat tasatilanteessa eri paloasemittain, järjestetään kurssilaisille pääsykoe ennalta käytyjen palokuntakurssien teemojen sekä pelastuslaitoksen tarpeiden mukaisesti – tästä tiedotetaan erikseen.

Kurssin hakemusten tulee olla vastaavalla kouluttajalla (palomestari Mauri Salo, mauri.salo@pelastustoimi.fi31.10.2024 kello 12:00 mennessä. Huolehdithan hakemuksesi paloasemaryhmästäsi vastaavalle aluepalomestarille viimeistään keskiviikkona 28.10.2024 kello 12:00 mennessä. Myöhästyneitä hakemuksia ei huomioida.

Kurssin pääsyvaatimukset:

Kurssille voidaan ottaa henkilö joka on vähintään 21-vuotias.
On terveyden ja toimintakykynsä soveltuva johtamaan pelastusryhmää
On hyväksytysti suorittanut pelastustoiminnan peruskurssin, ensiapukurssin, tieliikennepelastamisen kurssin ja jonkin muun seuraavista pelastustoiminnan kursseista
*Tieliikennepelastamisen kurssi, *savusukelluskurssi, *pintapelastuskurssi, *PVAT1-kurssi, *vaarallisten aineiden kurssi, *CBRNE-kurssi, *kemikaalisukelluskurssi, *öljyntorjuntakurssi
On aktiivisesti osallistunut pelastustoiminnan viikkoharjoituksiin ja hälytystehtäville. (Aktiivinen osallistumiseksi katsotaan noin kolmasosaan harjoituksista ja hälytyksistä osallistuminen.)
On saanut lähettävän palokunnan puollon kurssille valitsemisesta
Lisäksi pelastuslaitos voi lisätä/tiukentaa valintaperusteita, ottaen huomioon alueelliset vaatimukset sekä ryhmänjohtajan tehtävän kuvauksen.
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab