Savusukelluskurssi 2.4. – 6.5.2024 Saarijärvellä

2 huhtikuun , 5:00 pm - 6 toukokuun , 9:00 pm

Vuoden 2024 ensimmäinen savusukelluskurssi on suunnitelmissa järjestää 2.4-6.5.2024, jossa vastaavana kouluttajana Tapani Kellosaari. Teoriat on Laukaassa tai Äänekoskella ja käytännön harjoittava opetus järjestetään Saarijärvellä pl. lämmin savupäivä.  Huom. vuodesta 2025 alkaen savusukelluskurssille hakeutuvan henkilön tulee olla suorittanut sammutustekniikkakurssi eli vielä tänä vuonna sitä ei tarvitse olla suoritettu.

Hakemuksissa tulee olla paloasemaryhmästä vastaavan viranhaltijan puolto, jonka jälkeen ne toimitetaan sähköpostiin tapani.kellosaari@pelastustoimi.fi  . Hakemuksen yhteydessä lähetettävä myös sähköpostiliitteenä kelpoisuusselvityslomake Hakuaika päättyy perjantaina 22.3.2024, jonka jälkeen tulleita hakemuksia ei huomioida. Muutama huomioitava asia:

Huomioi pääsyvaatimukset kurssille:

• 18-vuotias. (huom, jos kurssin aikana täytät 18v, sinun on mahdollista hakeutua kurssille)
  • kelvollinen vaativiin tehtäviin. (Firefit: toimintakuntotestit ja Työterveyshuollon voimassa oleva terveystarkastus (lausunto vaativiin tehtäviin)
  • suorittanut pelastustoiminnan peruskurssin tai sammutustyönkurssin.
  • tehtävään soveltuva, eikä omaa ahtaan-, korkeanpaikan tai pimeän kammoa.
  • osaa käyttää paineilmahengityslaitetta sekä huoltaa ja tarkastaa sen käytön jälkeen.

Ennen kurssia sinulla tulee olla pääsy Koulumaali- oppimisympäristöön ja tietoturvatentti suoritettuna.

Alkaa:
2 huhtikuun , 5:00 pm